Home Közlemény, nyilatkozat, dokumentum

VÉSZ TV

VÉSZ Rádió



Get the Flash Player to see this player.

time2online Extensions: Simple Video Flash Player Module

Partnereink

Hirdetés

Hirdetés

Bejelentkező űrlap



VÉSZ Akciók és Programok

november 2022
V H K SZ CS P SZ
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Névnap

Ma 2022. november 30., szerda, András és Andor napja van. Holnap Elza napja lesz.

Jelen vannak

Oldalainkat 103 vendég böngészi
VÉSZ KÖZLEMÉNYEK


SZÁMVETÉS, ÜNNEPI JÓKÍVÁNSÁGOK PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 2
ElégtelenKitűnő 
Írta: Éliás Ádám   
2013. március 29. péntek, 12:26

Szükségét érezzük, hogy a VÉSZ megalakításának ötödik évfordulójához közeledve (ez 2008. tavasz elején történt, a jogerős bejegyzés pedig 2008. szeptember közepén kelt), rövid számvetésben ismertessük a Szövetség eredményeit, a konkrét ügyekben történő érdekvédelmi fellépést illetően.

A VÉSZ 62 tagszervezet-cég és személy jogszerű követelésének érvényesítésében ért el részleges, vagy teljes sikert. Részleges sikernek tekintjük, ha nem a teljes követelést tudtuk érvényesíteni, hanem valamilyen kompromisszumos megoldás született.
Ezekben az ügyekben a létrejött megállapodások 819,5 millió forint kifizetését tartalmazták.
Ebből a mai napig realizálódott 570,8 millió forint.
146 millió forint kifizetése folyamatban van, a megállapodásokban rögzített jogtechnikai és pénzügy-technikai megoldások kialakításával.
102,7 millió forint kifizetését a megállapodások ellenére, azok megszegésével megtagadták a megrendelői oldalon lévő szereplők, így ezekben az ügyekben a VÉSZ további, az eddigieknél is keményebb fellépése következik.

Ilyen adatoknál bárki részéről fölvetődhet az igény az adatok mögötti dokumentumok megismerésére. Mindenkinek, akit érdekel, lehetőséget biztosítunk az adatok mögötti listák, dokumentumok megtekintésére.
A tagszervezet-cégek bizalmas üzleti adatait nem hozhatjuk nyilvánosságra, de belső megállapodásunk szerint az érdeklődőknek megmutathatjuk a VÉSZ tevékenységével összefüggő dokumentumokat. A nyilvánosságra hozásról azonban csak a megsegített tagszervezet maga dönthet.

Tudjuk jól, hogy a kárvallott vállalkozások ezreihez, tízezreihez mérten ez az eredmény csepp a tengerben, s nem is azért közöljük, mintha mi magunk úgy gondolnánk, hogy dicsekedni valónk lenne, csupán szeretnénk megosztani a kedves érdeklődőkkel szerény, de valóságos eredményeinket.

A VÉSZ fellépésének lényege és jelentősége egyébként nem a pénzkövetelések érvényesítésével összefüggő számszerűségben rejlik önmagában., mert a VÉSZ nem behajtó cég. Elszánt küzdelmünkkel megálljt parancsoltunk a gátlástalanságra bátorodott pénzhatalom spekulációjának, akár a kkv szektor érdekvédelméről, akár a kilakoltatások megakadályozásáról volt szó. Talán dicsekvés nélkül mondhatjuk, hogy fellépésünknek azok ügyeire is jótékony hatása lehetett, akik nem lettek tagjaink.

Tény, hogy korántsem tudtunk minden esetben eredményt elérni. 40% körüli hatékonyságunktól egyáltalán nem vagyunk magunk sem elragadtatva.

A dolgok azonban lassan megváltoztak. Fellépésünkkel elértük, hogy ma már nem bombabiztos üzlet Magyarországon a teljesítő cégek ki nem fizetése, a kiszolgáltatottak tönkretétele. Legfőképpen pedig az az eredmény a fontos, hogy az új jogi szabályozásba több mint fél tucatnyi régi követelésünk belekerült. A jövő felől nyugodtak lehetünk. Ahogy élő, működő valójában érvényesül az új szabályrendszer, többé nem alakulhat ki újra tömegesen a lánctartozás. Az eddig felhalmozódott lánctartozások ügye viszont rendezetlen még, ezért folytatnunk kell küzdelmünket. Ebben akarnak minket a legkülönbözőbb módokon lebénítani ellenségeink, de ez hiábavaló próbálkozás volt eddig is, és az lesz ez után is.
Az új jogi szabályozásról, benne régi követeléseink részletezéséről, hamarosan áttekintést teszünk közzé honlapunkon.

Minden kedves érdeklődőnek örömteli ünnepi készülődést és szép, áldott Húsvéti Ünnepeket kívánok. Jobbat senkinek sem kívánhatok, mint hogy jusson igazi, szív szerinti Krisztus-ismeretre.

2013. Nagypéntekjén, az Emberiség legnagyobb Ünnepének első napján:

Éliás Ádám

 
A FŐVÁROSI BÍRÓSÁG MÁSODFOKÚ ÉS A FŐVÁROSI ÍTÉLŐTÁBLA HARMADFOKÚ, JOGERŐS ÍTÉLETÉNEK KÖZZÉTÉTELE ÉLIÁS ÁDÁM ÜGYÉBEN, A BANKOK KÉNYSZERÍTÉSÉVEL KAPCSOLATBAN PDF Nyomtatás E-mail
Írta: VÉSZ HONLAP SZERKESZTŐSÉG   
2013. március 18. hétfő, 15:26

Sokak érdeklődésére teljes terjedelemben közzétesszük a Fővárosi Bíróság 24. Bf.II.7675/2011/5. számú, 2011. október 19. napján kelt másodfokú, és a Fővárosi Ítélőtábla 3.Bhar.392/2011/7. számú, 2012. évi április hó 11. napján kelt harmadfokú, jogerős ítéletének szövegét.
Ezek az ítéletek a VÉSZ-nek és a GYŐZ Mozgalomnak a tömeges kilakoltatások megakadályozásáért 2009-2010-ben, végrehajtott, „bankháború” néven ismertté vált közös fellépésével kapcsolatosak. A két szervezet elnöke Éliás Ádám ellen akkor a bankok feljelentést tettek kényszerítés kísérletének vádjával. A II. és III. Kerületi Ügyészség vádat emelt Éliás Ádám ellen, s a II. és III. Kerületi Bíróság az elnököt 10 hónapi, három évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte.
Az ítélet ellen a vádlott és védője fellebbezett, amelynek nyomán a Fővárosi Bíróság, bűncselekmény hiányában felmentette a vád alól Éliás Ádámot.
A Fellebbviteli Főügyészség fellebbezést jelentett be a Fővárosi Bíróság felmentő ítélete ellen, amelyre azért kerülhetett sor, mert büntetőügyekben lehetséges a másodfokú ítélet megfellebbezése, ha az ellentétes az elsőfokú ítélettel.
A Fővárosi Ítélőtábla elutasította a Fellebbviteli Főügyészség fellebbezését, és harmadfokú, jogerős ítéletével helybenhagyta a Fővárosi Bíróság felmentő ítéletét.
Ezek az ítéletek tettek pontot a „bankháborúra”. A társadalom önvédelme a bankokkal, a pénzhatalommal szemben, összhangban van a jogrenddel.
Ezek az ítéletek rendkívüli jelentőségűek a társadalom védelme és önvédelme hosszú távú esélyei szempontjából. Ennek hordereje még nem tudatosodott a társadalomban.















 
Beszámoló a VÉSZ 2012. évi tevékenységéről PDF Nyomtatás E-mail
Írta: VÉSZ Elnökség   
2013. február 26. kedd, 21:23

Barátainknak, szimpatizánsainknak, erkölcsi és anyagi támogatóinknak ugyanazt tudjuk jelenteni, amit ellenségeinkkel is közölni akarunk: köszönjük, jól vagyunk, a 2012. év több tekintetben is fordulatot hozott tevékenységünk eredményessége szempontjából. Történetünk során először túlsúlyba kerültek a részleges, vagy teljes megoldással záruló ügyek; közjogi küzdelmeink eredményeként is a jogalkotó és a végrehajtó közhatalom végre megmozdult a lánctartozások elleni fellépésben; Szövetségünk sikeresen megtartotta Alapszabály-módosító és tisztújító közgyűlését, és öntisztuláson ment keresztül.

Küzdelmünk kiindulópontja 2008 tavaszán annak a felismerése volt, hogy halálra van ítélve az a társadalom,
- amelyben általánossá válhat és büntetlenül folyhat a gazdasági teljesítmények kifizetésének megtagadása,
- amelyben a közhatalom védtelenül hagyja kiszolgáltatott polgárait a túlerejű ellenfeleivel szemben (például a bankokkal, vagy a monopolhelyzetben lévő pénzügyi érdekekkel szemben),
- amelyben a szabályrendszer olyan módon van kialakítva, hogy betarthatatlan legyen.

E felismerés jegyében kezdtük és folytattuk küzdelmeinket.
Hatalmas erőforrásnak bizonyult az a társadalmi támogatottság, amelynek kisebb-nagyobb jeleit kezdettől fogva mind a mai napig lépten-nyomon éreztük és érezzük.
Ez a támogatottság töretlenül megvolt, amikor ellenségeink először bűnbandának akartak minket beállítani, aztán politikai lejárató kampányba kezdtek, hol kommunistának, hol fasisztának minősítettek minket propagandájukban, legújabban pedig annak a rágalomnak a híresztelésével próbálkoznak, hogy Szövetségünk korrupciós alapon működik.
A jelek szerint a társadalom semmibe veszi ezeket a híreszteléseket, s elismeréssel, olykor kifejezett lelkesedéssel támogat bennünket. Folyamatos az új tagok jelentkezése és belépése.
Ez a támogatás volt az az erőforrás, amely kitartó küzdelemre sarkallt minket, s igazolta a bennünk meglévő elszántságot és lelkesedést.

Az alábbi tematika szerint szeretnénk beszámolni 2012. évi történetünkről:
I. Érdekvédelmi munkánk
1. Érdekvédelmi fellépésünk eredményei konkrét ügyekben
2. Általános érdekvédelmi tevékenységünk a kis- és középvállalkozások helyzetének javításáért, közjogi küzdelmeink
A./ Jogalkotás ösztönzése
B./ Perek
II. Belső életünk
1. Alapszabály-módosító és tisztújító közgyűlés
2. Tagrevízió
3. Ügyészségi vizsgálat
III. Terveink

I. ÉRDEKVÉDELMI MUNKÁNK

1. Érdekvédelmi fellépéseink eredményei konkrét ügyekben

Néhány adat:
A konkrét érdekvédelmi fellépéssel segített tagjaink közül tizennyolc cég huszonegy ügyét fejeztük be sikeresen.
Ehhez 25 különböző akciót hajtottunk végre. Ezek között volt blokád, bűnjel-lefoglalási akció, szolidáris erődemonstráció.
Öt cég hat ügyében nem volt szükség akciókra, mert mediációs tevékenységgel megoldottuk a konfliktusokat.
Öt cég esetében nem vezettek még eredményre az akciók, amelyeket így folytatni fogunk az ügyek megoldásáig.
További negyvenhárom cég ügyében folyik az érdekvédelmi ügyintézés. Ezek vagy nem igényelnek akciókat, vagy még nem jutottak el addig a pontig, amikor akciókat kell végrehajtanunk.
Sok olyan tagunk van, akiknek nincsenek konkrét érdekvédelmi ügyeik, de lelkesedésből, szolidaritásból, vagy „csupán” a biztonságuk érdekében tagjai Szövetségünknek.

2012 második felére megállapodások születtek bankokkal, multinacionális kereskedelmi és termelő cégekkel, nagyvállalatokkal, és kisebb, megrendelői pozícióban lévő piaci szereplővel. E megállapodásokban érintett ügyeket figyelembe véve, a részben már realizált, részben a megegyezés értelmében esedékes kifizetések értéke az év folyamán megközelítette a kétszázötven millió forintot.

Legtöbb gondunkat az ember-, társadalom- és gazdaságellenes csődtörvényből fakadó felszámolási eljárások jelentik, amelyeket a felszámoló biztosok vezényelnek le. Tipikus esete annak, amikor kecskére bízzák a káposztát. A felszámolók, bírósági biztosi pozíciójukkal, rendkívüli védettségükkel visszaélve, csupán saját anyagi érdekeiket érvényesítik. Igaz, kezükre játszanak ebben a teljes erkölcsi kontraszelekciót mutató jogi szabályozás előírásai, amelyek kifosztással büntetik a teljesítő cégeket és embereket, s védelemmel jutalmazzák a spekuláns szélhámosokat.
A megoldás a csődeljárás és a felszámolási eljárás gyökeres átalakítása lenne, amely legalábbis egyenrangú félnek tekintené azt a teljesítő szereplőt, aki megteremtette az osztozkodás alapját képező értéket.

Divatba jött, hogy azok a spekulánsok, akik másokat lefosztottak, fél-illegalitásba vonulnak. Elrejtőznek, semmilyen szokásos módon nem lehet velük kapcsolatot találni, sem elektronikus kommunikációval (telefon, email), sem postai úton.
Kialakítottuk annak technikáját, hogy megtaláljuk ezeket a szélhámosokat is.

2. Általános érdekvédelmi tevékenységünk a kis- és középvállalkozások helyzetének javításáért, közjogi küzdelmeink

A./ Jogalkotás ösztönzése

Tevékenységünkben kezdettől fogva nagy hangsúlyt kapott a törvényalkotó és végrehajtó hatalommal, sőt az igazságszolgáltatás irányában is történő kapcsolatfelvétel, a kkv szektor helyzetének feltárása és az általunk kidolgozott megoldási javaslatok átadása érdekében. Ezen belül súlyponti kérdés volt a gazdasági teljesítések ki nem fizetésének, a lánctartozások kialakulásának lehetetlenné tétele, de 2009-2010-ben a tömeges kilakoltatások megakadályozása is a Gyorsreagálású Önvédelmi Zónák (GYŐZ) Mozgalommal szoros együttműködésben. 2008 óta minden kormány minden illetékes tárcájához, a 2010 előtti és utáni Parlament frakcióihoz, pártvezetőihez eljuttattuk javaslatainkat, nem egyszer demonstráció keretében.

Legutóbb 2011. december 22-én adtuk át autós demonstráció keretében petícióinkat a miniszterelnök úr, a házelnök úr és a frakcióvezetők képviselőinek a Parlamentnél. Ezek a petíciók sok év és sok vállalkozás tapasztalatai alapján kidolgozott megoldási koncepciókat tartalmaztak.

Érdeminek mondható válasz Rogán Antal úrtól jött, aki akkor az Országgyűlés Gazdasági és Informatikai bizottságának elnökeként, 2012. február 20-án írt levelében tájékoztatott minket, hogy a vonatkozó törvényjavaslatot az Országgyűlés a 2012. évi tavaszi ülésszakának törvényalkotási programjában fogja megtárgyalni és elfogadni.

Ebből nem lett semmi, s ez igen negatív hatást keltett Szövetségünk tagságában, de az egész kkv szektorban is.

Már lemondtunk arról, hogy 2012 folyamán bármi is történni fog, amikor a Belügyminisztérium Területrendezési, Építésügyi és Örökségvédelmi Államtitkárságának ősz elejétől történt többszöri megkeresése nyomán érzékelhetővé vált, hogy ha a többi tárca nem is, de legalább a Belügyminisztérium – lévén, hogy az építésügy, amely a legtöbbet szenved az áldatlan állapotok miatt, s amely a belügyi tárcához van telepítve -, meg akar mozdulni az ügyben.

Október 31-én a Belügyminisztérium szakmai konferenciát tartott, miniszter úr személyes moderációjával, a lánctartozások megakadályozása, s a fedezetkezelői rendszer kiértékelése és továbbfejlesztése témájában. Ezen a tanácskozáson Szövetségünk is kifejthette javaslatait.
Reménykeltő volt az az elszántság és súlypontozás, ahogyan ezt a konferenciát a belügyi tárca megszervezte és levezette. A konferenciáról annak idején, november elején beszámoltunk.

December 15-én újabb, témába vágó konferenciát tartott a Belügyminisztérium, amely az építésügyi közigazgatás átalakításáról, új struktúrájáról, jogosítványainak bizonyos irányú kiszélesítéséről, s egyéb intézkedésekről is szólt. Dr. Felkai László államtitkár úr és Dr. Szaló Péter helyettes államtitkár úr személyesen tájékoztatta Szövetségünk elnökét, hogy a kormány, belügyminiszter úr személyes előterjesztésére elfogadta azt a rendeletcsomagot, amely a lánctartozások megakadályozásának néhány sarkalatos jelentőségű intézkedését is tartalmazza.
A VÉSZ elnöke konzultáció lehetőségét kérte annak megtárgyalására, hogy az építésügyi közigazgatás új eljárás-rendjéhez közvetlenül kapcsolódhassanak az érdekvédelmi szervezetek, hogy kialakulhassanak a gyors beavatkozás mechanizmusai, ha munkájuk során ezek az érdekvédelmi szervezetek bármilyen törvényszegést tapasztalnak. Megállapodtak, hogy 2013 elején megtörténik ez a konzultáció.

December végén megkaptuk az Államtitkárság hivatalos tájékoztatását arról, hogy a kormány, december 17-i ülésén további, a kkv szektort elemi módon érintő, a lánctartozások megakadályozását elősegítő intézkedés-sorozat előkészítésére kötelezte a különböző tárcákat. Ezek:
- fő- és alvállalkozói szerződésminták, amelyek egységesebbé és kiegyensúlyozottabbá teszik a megrendelő és a vállalkozó érdekeinek érvényesülését; (- ez alkalmas lehet az ál-fővállalkozókból álló, ki nem fizetést, korrupciót és árfelhajtást eredményező hosszú fővállalkozói láncok visszaszorítására is) – felelős: nemzetgazdasági miniszter, határidő: 2013. február 28.;
- a fedezetkezelői jogosultság kiszélesítése; - felelős: nemzetgazdasági miniszter, határidő: 2013. február 28.;
- az építési munkaterület birtokba adásának, majd építtető számára történő visszaadásának korlátozása, vagy kizárása a teljesítő vállalkozás jogos követelésének kiegyenlítése érdekében; - felelős: belügyminiszter, közigazgatási és igazságügyi miniszter, határidő: 2013. február 28.
- a késedelmes fizetések elleni európai parlamenti és tanácsi irányelv átültetése a magyar jogrendbe; - felelős: közigazgatási és igazságügyi miniszter, határidő: 2013. január 31.

A szoros határidők, az érdemi hozzáállás mutatja, hogy végre a kormányzat, a Belügyminisztérium jóvoltából, komoly lépésekre szánta el magát.

B./ Perek

Közjogi küzdelmeinkhez hozzátartoznak az ellenünk indított polgári és büntető perek is.

2012 folyamán polgári perek nem indultak és nem folytatódtak Szövetségünkkel kapcsolatban.

Jogerősen egy büntetőügy zárult le a VÉSZ elnöke ellen a bankok kényszerítési kísérletének vádjával indított büntetőperben, amelyben a II. és III. Kerületi Ügyészség emelt vádat, s a II. és III. Kerületi Bíróság hozott első fokú, elmarasztaló ítéletet, amelyben 10 hónapi, három évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a Szövetség elnökét.
Másodfokon, még 2011 októberében a Fővárosi Bíróság, megváltoztatva az első fokú bíróság ítéletét, bűncselekmény hiányában felmentette az elnököt a vád alól. Részletes, minden kérdésre kiterjedő indokolásában a Fővárosi Bíróság többek között megállapította: lényeges a bűncselekmény megvalósulása szempontjából, „hogy az elérni kívánt cél és az annak érdekében alkalmazott fenyegetés …a jogszerűtlenség talajára lépjen….”.
A Fővárosi Bíróság végkövetkeztetése: „Egyrészről a cselekmény jogellenességének a hiánya, másrészről a fenyegetésként megfogalmazott hátrányok igen távoli, közvetett és ezáltal eshetőleges bekövetkezése,…valamint a jelentős érdeksérelem beálltának valószínűtlensége okán a másodfokú bíróság arra az álláspontra helyezkedett, hogy a vádlott cselekménye nem bűncselekmény…”.
A Fellebbviteli Főügyészség fellebbezést nyújtott be a Fővárosi Ítélőtáblához a Fővárosi Bíróság felmentő ítélete ellen, s kérte az elsőfokú bíróság elmarasztaló ítéletének helybenhagyását.
A Fővárosi Ítélőtábla, mint harmadfokú bíróság, 2012 áprilisában a Fővárosi Bíróság felmentő ítéletét helybenhagyta, s Éliás Ádámot, bűncselekmény hiányában jogerősen felmentette a vád alól. A Fővárosi Bíróság ítéletének indokolását kiegészítette többek között azzal, hogy „fenyegetésről csak abban az esetben lehet szó, ha az komoly, konkrét és közvetlen.”, továbbá, hogy „A vádlotti magatartás – még ha a cselekmény tényállásszerű lenne is, - előkészületként sem értékelhető.” Márpedig e bűncselekmény előkészülete nem büntetendő a Btk. Különös Része szerint.

Ezeknek az ítéleteknek sokkal nagyobb a jelentősége, mint ahogy az a társadalomban idáig tudatosodott. A magyar jogrendben jogerősen kimondatott, hogy a társadalomnak joga van a bankokkal szembeni önvédelemre, s az e téren tanúsított harcos, elszánt magatartás és cselekvés sem jogellenes, és nincs büntetőjogi relevanciája.

II. BELSŐ ÉLETÜNK

1. Alapszabály-módosító és tisztújító közgyűlés

2012. június 14-én tartotta Szövetségünk rendes évi közgyűlését, amely egyben Alapszabály-módosító és tisztújító közgyűlés is volt.
A módosított Alapszabályt a Fővárosi Törvényszék 2012. október 26-i dátummal, 2012. június 14-i hatállyal jogerősen bejegyezte.
Alapszabályunk módosításának szempontjai: az egyszerűsítés, az életgyakorlatnak megfelelés és a célszerűsítés voltak.
Alapszabályunk változtatásokat vezetett be a tagsági viszony keletkezése és megszűnése, a szervezet, a tisztségviselők és bizottságok megválasztása és működése, a gazdálkodás, az új Egyesületi Törvény által lehetővé tett támogatási szerződések, és a fegyelmi eljárás területén.

A közgyűlés tisztújítást hajtott végre. Megválasztotta
Dohán Gergelyt elnökhelyettessé,
Rákosi Lászlót, Perczel Attilát és Szűcs Imrét elnökségi tagokká,
Benkő Gábort a Pénzügyi Ellenőrző Bizottság elnökévé,
Dohány Andrást és Hegedűs Lászlót a Pénzügyi Ellenőrző Bizottság tagjaivá.

A közgyűlés az előző évek tevékenységéről és gazdálkodásáról szóló beszámolót, továbbá a 2012. évi tevékenységi és gazdálkodási tervet elfogadta.

Ezzel a közgyűléssel minden tekintetben új fejezete kezdődött Szövetségünk történetének. Az elmúlt évek tapasztalatai immár „de jure” is érvényesíthetőek.

2. Tagrevízió

A közgyűléshez kapcsolódóan tagrevízió zajlott le.

Az eddigi négy év tapasztalatai szerint csak azoknak lehet stabil helyük a Szövetségben, akik az érdekérvényesítés és a szolidáris társadalmi küldetés szempontjait együttesen, egymással összhangban képviselik.

Voltak olyan tagok, akik csak pénzérdekeik érvényesítését akarták a VÉSZ-től, s a szolidaritás kötelezettségét kizárólag emiatt, „taktikai” megfontolásból fogadták el. „Megrendelői” igényekkel léptek fel a VÉSZ-szel szemben, mintha a Szövetség pénzkövetelések behajtásával foglalkozó gazdasági társaság lenne. Ha aztán az ügyükben a VÉSZ nem a behajtási igényeik szerint járt el, netán vizsgálat tárgyává tette megrendelőikkel szembeni követelésük jogosságát, s a vizsgálat eredménye nem tükrözte teljes mértékben elvárásaikat, csalódottá váltak, mert úgy gondolták, hogy a VÉSZ mindenképpen köteles behajtóként fellépni, mivel a befizetett tagdíjért, támogatásért, mint „ellenértékért” ez a „szolgáltatás” megilleti őket.
Ennek a magatartásnak nincs és nem is lesz helye Szövetségünkben. A VÉSZ nem gazdasági társaság, hanem társadalmi szervezet, amelynek megvannak a működési szabályai, s amely minden esetben köteles vizsgálni tagjai követelésének jogosságát. Ha valaki megrendelői pozícióban kíván fellépni, behajtó cégekhez kell mennie. Ott aztán óriási, a VÉSZ tagdíjához és támogatásához nem is mérhető anyagi áldozatokat hozva, megrendelőként viselkedhet. (Igaz, ezek a behajtó cégek meg sem közelítik a VÉSZ érdekérvényesítő hatékonyságát.)

A másik egyoldalú hozzáállás csak a küldetést, a társadalmi szolidaritást vette figyelembe, s megbotránkozott azon, hogy egy nagy országos érdekvédelmi szervezetnek működése stabilitásához, tevékenysége hatékonyságához biztos anyagi alapokra is szüksége van.

Kétségtelen, hogy minden erőfeszítésünk ellenére sem tudtuk az összes tag összes ügyét megoldani. Bizonyos határokat még egy olyan harcos és elszánt szervezetnek is be kell tartania, mint amilyen a VÉSZ. Úgy foglalhatjuk össze, hogy bár céljainkat nem mindig tudtuk elérni, ellenfeleink közül egy se vitte el szárazon tagjaink tönkretételét, sőt általában nagyobb „ára” volt fellépésünk nyomán a lerablásnak, mintha korrekt, jogszerű elszámolás keretében jártak volna el. Sokszor aztán a rabló rendőrért kiabált segítségért.
S miközben folytattuk ezt a kemény küzdelmet, kezdett beszivárogni harcunk nyomán a köztudatba, hogy többé már nem kockázatmentes „üzlet” a teljesítő, értékteremtő cégek pénzének elsikkasztása.

A tagok abszolút többsége ezt megértette, de voltak, akik nem.
Az ilyen jelenségeket ugyanúgy kezeljük, mint ügyeinket általában: a legteljesebb nyilvánosság mellett. A sajtónak és minden érdeklődőnek felajánljuk, hogy bármely ügyben folytatott saját tevékenységünkről, amellyel kapcsolatban érdeklődés mutatkozik, teljes körű tájékoztatást adunk.

Új Alapszabályunk egyszerűvé, gyorssá és hatékonnyá teszi a folyamatos öntisztulást is.

3. Ügyészségi vizsgálat

2012 tavaszán mindenre kiterjedő ügyészségi vizsgálat zajlott le Szövetségünkkel kapcsolatban.

Három tárgyalást és sok dokumentum benyújtását követően a Fővárosi Főügyészség Közigazgatási Jogi Osztályának eljáró főügyészségi ügyésze közölte: semmilyen okot nem lát a Főügyészség bármilyen intézkedés megtételére Szövetségünkkel szemben, miután esedékes közgyűlésünk rendezte a tisztújítás folyamán a lejárt mandátumok ügyét, és az Alapszabály szükségszerű módosítását.

III. TERVEINK

Mindenekelőtt nagyon várjuk, hogy a meghozott törvényekből és rendeletekből életvalóság, a törvény- és rendelettervezetekből pedig elfogadott és hatályba léptetett törvények és rendeletek szülessenek.
További közjogi küzdelmeinket ez fogja meghatározni.

Szeretnénk, ha az új építésügyi közigazgatási rendszerben az illetékes érdekvédelmi szervezetek szoros együttműködésben dolgozhassanak az engedélyező és ellenőrző hatóságokkal, s hatékonyan tudjanak ezáltal fellépni a kis- és középvállalkozásokat veszélyeztető spekulációval szemben.

Pereink során igyekszünk a jogalkalmazó, igazságszolgáltató hatóságok figyelmét felhívni a jogalkalmazás azon lehetőségeire, amelyek szabálymódosítás nélkül is hatékonyak lehetnek a meglévő lánctartozások felszámolásában, az újabbak megakadályozásában.

A meglévő ügyekben kénytelenek vagyunk a már bevált módszereken túl újabb és újabb fellépési módokat kialakítani, hogy a spekulációra hajlamos piaci szereplők egyszer s mindenkorra megtanulják: hazánkban nem kifizetődő, hanem fölöttébb kockázatos „üzlet” a teljesítő, értékteremtő emberek és cégek kifosztása. A látókörünkbe került spekuláns szélhámosok közül ezt a kísérletet egy sem úszta meg „ép bőrrel”, s arra törekszünk, hogy 2013-ban is minden tőlünk telhetőt megtegyünk a bajba jutott kis- és középvállalkozások, valamint a kiszolgáltatott emberek és csoportok hatékony védelméért.

 
Nyilatkozat PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 1
ElégtelenKitűnő 
Írta: VÉSZ Elnökség   
2013. február 08. péntek, 19:20

Írta: VÉSZ Elnökség

Az alábbi nyilatkozattal a VÉSZ végérvényesen lezártnak tekinti a Szövetség elleni rágalomkampány ügyét. Sem az eddigi, sem az ezutáni hazug gyalázkodásra a továbbiakban nem fog reagálni sem az elnök, sem a vezetőség, sem a tagság.
A VÉSZ megszerzésének és lebénításának kísérlete végleges kudarcot szenvedett. A rágalmazók eljátszották kisded játékaikat, ellőtték szánalmas puskaporukat.
A VÉSZ a saját tartalék-honlapját vissza fogja szerezni.
Bárkivel, aki csalódott, és akit a rágalmazók félrevezettek, szívesen leülünk, hogy megbeszéljük problémáikat.
Orosz Ferenc és társai bíróság előtt fognak felelni az általuk elkövetett bűncselekményekért.
Megkérdezzük: mi akadályozta és akadályozza a gyalázkodókat, hogy jobb és hatékonyabb érdekvédelmi szervezeteket hozzanak létre, mint amilyen a VÉSZ? Ha tíz jobb és hatékonyabb szervezet működne az országban, még az is kevés lenne, annyi a kiszolgáltatott ember és cég. Lenne tehát bőven tennivaló, miért nem ebben jeleskednek? Vagy talán könnyebbnek tűnik a szájhősködés, a VÉSZ élősködő lenyúlása, vagy oktondi kritizálása, mint a bátor és áldozatkész cselekvés?

Túlontúl sok feladata van Szövetségünknek ahhoz, hogy morálisan megingott emberek kisszerű, nevetséges próbálkozásaival foglalkozzon.

Újra gyülekeznek a magyar égen a kilakoltatás rémének fellegei. A Kormány kétségtelenül pozitív lépései több százezer devizahiteles helyzetén enyhítettek, de még mindig van ugyancsak több százezer család, akik továbbra is a szakadék szélén állnak. Az a morális parancs, amely minket 2009/2010-ben vezetett, 2013-ban ugyanúgy érvényes: nem fogjuk hagyni, hogy a saját hibájukon kívül fizetésképtelenné vált adósokat, jogszerűen elfoglalt, egyetlen otthonuktól, bármire hivatkozással is, megfosszanak. Reméljük, a Kormány időben észleli, hogy intézkedései, bár előre mutatóak, de nem elegendőek, s a pénzügyi biztos álláspontját magáévá téve, teljes körű és megnyugtató megoldást talál.

Örömmel üdvözöljük, hogy végre megszületett a kormány-előterjesztés a lánctartozások megakadályozása érdekében hozandó jogalkotási folyamatról, amely anyagát a Belügyminisztérium Építésügyi Államtitkársága nekünk is elküldte véleményezésre. Bár most már várhatóan érdemi lépések következnek, még egyáltalán nem dőlhetünk elégedetten hátra, hiszen a kialakult lánctartozások roppant tömegének ügye rendezetlen, s ezzel a problémahalmazzal is kell valamit kezdeni. Ha a jövőre nézve ki is küszöböljük a lánctartozások újratermelődését, a múlt súlyos örökségét is kezelnünk kell.

Szövetségünk ezeket a kérdéseket tekinti fontosnak, tagjai közvetlen és konkrét érdekvédelmi ügyei mellett. Hamarosan beszámolunk a 2012. év eredményeiről.

 
PANCSER-PROVOKÁCIÓ A VÉSZ ELLEN - KIEGÉSZÍTVE PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 4
ElégtelenKitűnő 
Írta: Éliás Ádám elnök   
2013. január 30. szerda, 16:08

Zajlik az élet. Sokan nem tudnak belenyugodni sikereinkbe, abba, hogy minden nehézség ellenére stabilan működünk, s nem sajnálják a fáradságot, hogy szórakoztató provokációkat rendezzenek.

Január elején jelentkezett egy személy, aki B. Kálmánnak mondta magát, s közölte: be akar lépni a Szövetségbe. Elmondtam a feltételeket, amelyeket elfogadott.

Előadta, hogy bizonyos R. Gyula által vezetett cég tartozik neki, illetve a B. Kft.-nek, amelyben ő csak csendes társként van jelen, s testvére vezeti. Kérte a VÉSZ segítségét. Megadta R. Gyula telefonszámát.
Rögtön felhívtam R.-t, s megbeszéltük, hogy hármasban találkozunk az ügy megoldása érdekében.
Pár napon belül találkoztam a magát R. Gyulaként bemutató személlyel. B. Kálmán a találkozó előtt közölte, hogy lerobbant az autója, ezért nem tud jönni.
R. „saját személyes támogatásom”-ként át akart adni 300.000,- forintot, annak fejében, hogy őt semmilyen formában ne támadja meg a Szövetség. Ezt visszautasítottam, mondván, hogy R. belépésének, és a VÉSZ részéről történő támogatásának az a feltétele, hogy korrekt módon rendezze le a B. Kft. ügyét. Ezt követően is a támogatás elfogadása csak számla ellenében lehetséges. Személyes „támogatásomról” pedig szó sem lehet.
R. elmondta, hogy nagy cégeket akar hozni a Szövetségbe, akiknek „milliárdos ügyeik” vannak. Közöltem, hogy mindenféle együttműködés csak azután lehetséges, ha a B. Kft. jogos követelését kifizették.
R. azt mondta, hogy ő már nincs benne az adós cégben, ott már mások döntenek. Kértem, adja meg azok nevét, elérhetőségét. Azt válaszolta, hogy utánanéz, s újra jelentkezik.

Az újabb találkozó előtt B. felhívott. Közölte, hogy családi veszekedés történt, mert az adós cégtől felhívták a testvérét, s megfenyegették, mert a VÉSZ-hez mertek fordulni.
Kérte B., hogy semmit ne tegyen a VÉSZ, visszavonja érdekvédelmi meghatalmazását, mert nem akar családi viszályt. Tudomásul vettem, hiszen a VÉSZ tagja ura marad saját ügyének, a Szövetség az általa kért módon támogatja az ügyét.
A R.-rel történt újabb találkozó során R. megismételte az együttműködésre irányuló kéréseit. Támogatni akar engem, nem a VÉSZ-t, s nem kér számlát. Megismételtem, hogy itt csak a VÉSZ támogatásáról lehet szó, s hogy számla nélkül semmilyen pénzmozgás nem lehetséges a Szövetségben.
B. bejelentéséről addig nem akartam R.-t, mint ellenérdekű felet tájékoztatni, amíg B. írásban nem közli. Ezért több alkalommal kértem B.-t, hogy a VÉSZ leállítására vonatkozó döntését írásban közölje. Ezt azonban nem tette meg.

A R.-rel történt második találkozót követő VÉSZ elnökségi ülésen, amikor tehát már B. kérte a VÉSZ visszalépését, részletesen tájékoztattam a VÉSZ Elnökségét az esetről és állásfoglalást kértem arra vonatkozóan, hogy ebben a helyzetben, amikor az eredeti tag visszalép, az ellenérdekű fél pedig együtt akar működni a VÉSZ-szel, mi legyen a válaszunk.
Az Elnökség egyhangú határozatban úgy döntött, hogy mivel a tag visszalépett, R. Gyulának pedig már nincs pozíciója az adós cégben, ezért lehetséges az együttműködés, és – szabályos feltételek mellett – elfogadhatjuk a támogatást.
Egyidejűleg szóban és levélben is megkértem Dohán Gergely elnökhelyettest, hogy jöjjön el velem a R.-rel történő tárgyalásra, amikor a támogatás összegét R. befizeti, nehogy bármilyen szabálytalanság gyanúja fölvetődjön.
A találkozóra megbeszélt napon R. Gyula mobiljáról a következő SMS üzenet érkezett a mobilszámomra: „Váratlan családi problémák miatt éjjel haza kellett utaznom. Hétfőn keresem.” Éppen Dohán Gergely elnökhelyettessel tárgyaltunk, amikor ez az SMS megérkezett.
Ezt követően sem B., sem R. nem jelentkezett.

Mindezek után egy zug-honlapon közölt „tudósítás”-ból kiderült, hogy az egész megrendezett provokáció volt, személyes lejáratásom érdekében.

Köszönet a pancser-provokáció szervezőinek, mert önszántukból, fáradságos munkával, s jelentős költséggel bebizonyították, hogy
- engem nem lehet megvesztegetni,
- nem lehet rávenni, hogy számla nélkül, feketén fizessenek be a VÉSZ-be,
- nem lehet rávenni, hogy élő ügyben egy tag ellenérdekű partnere külön együttműködést alakítson ki a VÉSZ-szel,
- a VÉSZ kollektív vezetését komolyan veszem, hiszen az eseményekkel egyidejűleg elnökségi állásfoglalást kértem az Elnökség tagjaitól erre az igen ritka esetre, amikor a tag visszamondja a VÉSZ fellépését, az ellenérdekű fél pedig együtt akar működni a Szövetséggel,
- végül a szabályszerűségért, és annak látszatáért is megszerveztem, hogy Dohán Gergely elnökhelyettessel együtt menjünk a R. Gyulával történő megbeszélésre, amit R. az idézett SMS-ben lemondott.

A becsülettel szemben a legrafináltabb, leggonoszabb provokáció is összeomlik.

Mindenesetre nagyon hízelgő, hogy a VÉSZ-től annyira tartanak ellenségei, hogy nem sajnálják a rengeteg időt, erőt, fáradságot a provokálására.

Időközben kiderült, hogy a magát B. Kálmán-nak kiadó személy csalást követett el, mert B. Kálmán valóságos személy, a B. Kft. valóságos cég, de az a személy, aki provokátorként B. Kálmánnak adta ki magát, nem azonos B. Kálmánnal, és semmi köze a B. Kft—hez, amelynek – a valóságos ügyvezető közlése szerint – semmilyen kintlévősége nincs. Ezért a B. család – több bűncselekmény elkövetése miatt – feljelentést fog tenni a nevük alatt, s a képviseletükben csalással, hamisan fellépő személy ellen. Magam a személyleírásokat meg tudom adni, de e személyek nem egészen ismeretlenek, mert a provokációt szervező személy neve, címe, elérhetőségei ismertek, s neki – tanúként - a rendőrségnek, majd a bíróságnak közölnie kell a két csaló provokátor személyi adatait.

A VÉSZ módszere a nyilvánosság. Eddig is felajánlottuk, s most megismételjük: minden igazságra kíváncsi érdeklődőt, a sajtót és bárki mást teljes részletességgel tájékoztatjuk azokról az ügyekről, amelyekkel kapcsolatban „valamit hallottak” a VÉSZ-ről, vagy konkrét rágalmakat terjesztenek rólunk. Kérjük, jelentkezzenek, akiket érdekel az igazság ezekben az ügyekben.

Tudom, hogy a társadalomnak elege van abból a mocskos, provokatív stílusból, ami bőven ömlik a közéletben, csupán szemelvényként írtam le ezt a kis epizódot, hogy minden kedves érdeklődő láthassa: Szövetségünket sem kerülik el az ilyesfajta provokációk.

Hamarosan közzé tesszük a beszámolót 2012. évi tevékenységünkről, amely során – a VÉSZ történetében először – enyhe túlsúlyba kerültek a sikeres fellépések, mind általános, mind konkrét érdekvédelmi tevékenységünkben. Ezt érezzük fontosnak, s ennek érdekében rezzenéstelenül folytatjuk küzdelmünket.

KIEGÉSZÍTÉS

Tudomásomra jutott, hogy az üggyel kapcsolatos megbeszélésekről, telefonbeszélgetésekről illegális felvételeket készítettek, s azokat illegálisan nyilvánosságra hozták.
A felvételek érzékelhetően manipuláltak, megvágottak, s még így is azt bizonyítják, hogy a személyes céljaimra felajánlott pénzt visszautasítottam, a fekete befizetést elutasítottam, s addig semmilyen együttműködést nem engedtem az ellenérdekű féllel, amíg a tagszervezettel szembeni adósságát nem rendezte.

Ki kell térnem ennek az Orosz Ferenc volt érdekvédelmi titkár szervezésében, az általa illegálisan birtokolt honlapon szervezett rágalomhadjáratnak az előzményeire. Ezt a honlapot, Szövetségünk rövidített nevével, a VÉSZ megbízásából indította Orosz Ferenc 2011 nyarán, akkor még érdekvédelmi titkárként, s most ezzel él vissza. Megkezdtük a jogi eljárást saját honlapunk visszaszerzéséért.

Éppen kb. egy éve Orosz Ferenc egy kis csoport élén "puccsot" szervezett annak érdekében, hogy ez a csoport megszerezze a VÉSZ vezetését. Felajánlottak nekem havi 1 millió forintot "zsebbe", egy új autót és "örökös elnökséget", ha hozzásegítem őket a VÉSZ átvételéhez. Tudták, hogy az esedékes tisztújítás során a VÉSZ tagsága el fogja fogadni javaslataimat. Közölték azt is, hogy ha viszont nem teljesítem ezeket a követeléseiket, akkor feljelentenek különböző hatóságoknál, és sajtókampányt indítanak ellenem és a VÉSZ ellen. (Már ebből a megvesztegetési kísérletből is látniuk kellett volna, hogy az ilyesfajta provokációk velem szemben kudarcra vannak ítélve.)

A válaszom az volt, hogy Orosz Ferenc és társai tagsági jogait felfüggesztettem és fegyelmi eljárást indítottam ellenük. A tisztújítás során semmilyen pozícióhoz nem juthattak.

A "puccs" kudarca után följelentették a VÉSZ-t az ügyészségen. A vizsgálat eredménye az volt, hogy az eljáró fővárosi főügyészségi ügyész közölte: semmilyen intézkedésre nincs ok Szövetségünk ellen, mert az időközben megtartott Alapszabály-módosító és tisztújító közgyűlés a lejárt mandátumok ügyét rendezte és a szükséges Alapszabály-módosításokat végrehajtotta.

Most tehát zajlik a "sajtókampány", amelynek egyik eleme a Szövetségünk nevében és nevével indított honlap illegális felhasználása és a lezajlott provokáció a "leleplezésem" céljából, amely az általuk remélttel ellentétes eredményt hozott.

A személyem elleni számtalan támadás során, amelyekben az elmúlt öt évben bőven volt részem, soha nem tettem feljelentést. Most már azonban feljelentést kell tennem Orosz Ferenc és számomra ismeretlen, de Orosz Ferenc által jól ismert társai ellen. Bizonyítékok: a saját írásos megnyilatkozásaik és a felvételek. A „bizonyíték megsemmisítése” bűncselekményt, éppen azzal, hogy e bizonyítékokat nyilvánosságra hozták, már nem követhetik el. (Hogy is szól a népi bölcsesség: „Aki másnak vermet ás,…”.)
Az elkövetett bűncselekmények, amelyeket nem csak ellenem és a VÉSZ ellen, hanem részben azok ellen is elkövették, akik nevét felhasználták, s akik cégei nevében léptek fel jogosulatlanul, a következők: megvesztegetési kísérlet, okirat hamisítás, csalás, illegális felvétel készítése, nyilvánosságra hozása, magántitok megsértése, nagy nyilvánosság előtti rágalmazás, becsületsértés, személyes adatokkal visszaélés.
Az eljárás során fény derül majd a provokátorok személyére is. A VÉSZ tagsága és szimpatizánsai is megismerhetik őket. Magam „látásból” már ismerem mindkettőt.

Aztán majd a bűnüldöző hatóságok eldöntik, elegendő védekezés-e, hogy ezeket a bűncselekményeket csupán egy provokatív játék céljából követték el.

Van még egy a provokátoroknak, az ő lelkületüknek szóló cinikus megjegyzésem, bocsássák meg nekem ezt a kedves érdeklődők, de ennyi cinizmust, hazugságot, gátlástalanságot tapasztalva nem állom meg, hogy le ne írjam:
A B. Kálmán néven tagnak jelentkező pancser-provokátor szabályosan befizette a tagdíjat és a belépési díjat (nem tudom, ki finanszírozta!). Nagyban hozzájárulna Szövetségünk anyagi stabilitásához, ha minél több ilyen provokációt szerveznének ellenünk. Kérjük tehát a provokáció szervezőit, küldjenek sok, tagnak jelentkező provokátort. Szívesen vennénk naponta ötöt.
(Még egyszer elnézést kérek e megjegyzésért az ügyünket támogató számtalan szimpatizánsunktól.)

Budapest, 2013. február 3.

Éliás Ádám elnök

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

10. oldal / 22